Vuosikatsaus ja Kestävän kehityksen katsaus 2022 julkaistu

Julkaistu 11.4.2023

Olemme julkaisseet vuosikatsauksemme 2022 ja kestävän kehityksen katsauksen.

Vuotta 2022 leimasi energiakriisi: Venäjän käynnistämän sodan seurauksena Savon Voima teki päätöksen venäläisen turpeen ja metsäteollisuuden sivutuotteiden hankinnan keskeyttämisestä. Epävarmasta markkina- ja maailman tilanteesta huolimatta vuonna 2022 tehtiin merkittäviä vihreää siirtymää ja sähköistyvää yhteiskuntaa tukevia investointeja 57 miljoonalla.

Vuosia jatkuneiden vastuullisten toimenpiteiden lisäksi otimme vuoden 2022 aikana uusia askeleita vastuullisuustyössämme: toteutimme yhtiömme ensimmäisen vastuullisuuden olennaisuusanalyysin ja valitsimme yhtiömme kestävän kehityksen painopisteteemat.

Lue lisää vuoden 2022 tapahtumista katsauksistamme.

Mitä uutta?

Asiakaspalvelun aukioloajat viikolla 10

Savon Voiman ja Kuopion Energian yhteinen asiakaspalvelupiste on suljettuna viikolla 10.

Ajankohtaista, Asiakaspalvelu,
21.2.2024

Viikonlopulle ennustettu rankka lumisade nostaa sähkökatkojen riskiä toimialueellamme

Perjantai-iltana ja lauantaina Savon Voima Verkon alueelle saapuva rankka lumisade voi aiheuttaa sähkökatkoja koko jakelualueella. Pyydämme asiakkaitamme varautumaan.

Ajankohtaista, Verkossa,
16.2.2024

Uusien mittarien myötä kulutusta voi seurata Väpissä aiempaa reaaliaikaisemmin

Aidon 7000-sarjan sähkömittarien lähettämä kulutusmittausdata on nyt luettavissa Väppi-sovelluksessa 1–3 tunnin viiveellä.

Ajankohtaista, Sähkö,
12.2.2024

Kaukon päivä tulee jälleen – tervetuloa polskimaan ilmaiseksi!

Kutsumme kaiken ikäiset uintimaisterit polskimaan maksutta kuuteen alueemme uimahalliin sunnuntaina 3.3.2024.

Ajankohtaista, Kaukolämpö,
12.2.2024

Kuopion Energian ja Savon Voiman Tutustu ja tienaa –kesäharjoitteluohjelma tarjoaa kesätöitä alaikäisille

Energia-alan houkuttelevuus on ollut matalalla viime vuosina nuorten keskuudessa, minkä vuoksi Kuopion Energia ja Savon Voima järjestävät tänä kesänä yhdessä nuorille suunnatun Tutustu ja tienaa –kesäharjoitteluohjelma.

Ajankohtaista,
9.2.2024

Energia-ala tutuksi – hae 2 viikon harjoittelujaksolle nyt!

Me Savon Voimalla ja Kuopion Energialla etsimme nyt reippaita 15–17-vuotiaita peruskoululaisia ja lukiolaisia tutustumaan energia-alan monipuolisiin työtehtäviin!

Ajankohtaista, Työpaikat,
9.2.2024