Vuosikatsaus ja Kestävän kehityksen katsaus 2022 julkaistu

Julkaistu 11.4.2023

Olemme julkaisseet vuosikatsauksemme 2022 ja kestävän kehityksen katsauksen.

Vuotta 2022 leimasi energiakriisi: Venäjän käynnistämän sodan seurauksena Savon Voima teki päätöksen venäläisen turpeen ja metsäteollisuuden sivutuotteiden hankinnan keskeyttämisestä. Epävarmasta markkina- ja maailman tilanteesta huolimatta vuonna 2022 tehtiin merkittäviä vihreää siirtymää ja sähköistyvää yhteiskuntaa tukevia investointeja 57 miljoonalla.

Vuosia jatkuneiden vastuullisten toimenpiteiden lisäksi otimme vuoden 2022 aikana uusia askeleita vastuullisuustyössämme: toteutimme yhtiömme ensimmäisen vastuullisuuden olennaisuusanalyysin ja valitsimme yhtiömme kestävän kehityksen painopisteteemat.

Lue lisää vuoden 2022 tapahtumista katsauksistamme.

Mitä uutta?

Kaukolämmön jakelukeskeytys Joensuussa

Maanantaina 20.5. klo 7.30 – 13.30 on keskeytys lämmönjakelussa Joensuussa Patotien, Luototien sekä Riuttatien alueilla.

16.5.2024

Muuttolintujen aiheuttamia sähkökatkoja havaittu runsaasti Iisalmen alueella

Olemme viime aikoina saaneet ilmoituksia Iisalmen alueilta lyhyistä sähkökatkoista, jotka ovat tapahtuneet erityisesti aamuisin ja iltaisin.

15.5.2024

Asunto Oy Vuorelan Välke hyödyntää maa- ja kaukolämpöä

Siilinjärvelle vuonna 2023 valmistunut taloyhtiö Asunto Oy Vuorelan Välke lämpenee Savon Voiman palveluna toteuttamalla maalämmön sekä kaukolämmön hybridijärjestelmällä.

Ajankohtaista, Asiakaspalvelu, Kaukolämpö,
14.5.2024

Joensuun Noljakassa kaukolämmön toimituksen katko

Joensuussa Noljakassa Kortetiellä on sattunut kaivuun yhteydessä kaukolämpöputkivaurio, josta johtuen kaukolämmön toimituksessa on katko. Vikaa korjataan ja alustavasti arvioituna vika saadaan korjattua perjantain 10.5. alkuiltapäivän aikana.

10.5.2024

Säävarmaa sähköverkkoa valmistui Karttulan ja Pihkainmäen alueelle

Verkkoa on muutettu säävarmaksi verkostostrategian mukaisesti. Vanhaa verkkoa on kaapeloitu ja ilmajohdot on rakennettu teiden varsille.

Ajankohtaista, Sähkö, Säävarma,
6.5.2024

Keskeytys lämmönjakelussa Kiuruvedellä

Maanantaina 6.5.2024 klo 9–16 on kaukolämpöverkoston vaurion korjauksesta johtuva keskeytys lämmönjakelussa Kiuruvedellä Asematien alueella.

3.5.2024