Sähköinen asiointi

Ennätyskylmä tammikuu näkyy sähkölämmittäjien laskuilla

Julkaistu 12.1.2024

Poikkeuksellisen kylmä sää on nostanut erityisesti sähkölämmittäjien energiankulutusta huomattavasti ja tulee näin näkymään tavanomaista korkeampina verkkopalvelulaskuina. Kireän pakkasjakson aiheuttama lämmitysenergiantarve näkyy myös kaukolämmön asiakkailla korkeampana energiankulutuksena. Pyydämme asiakkaitamme olemaan yhteydessä maksuneuvontaamme hyvissä ajoin, mikäli tarvitset Savon Voima Verkolta tai Savon Voimalta tammikuun verkkopalvelumaksulle tai kaukolämpölaskulle lisää maksuaikaa.

Savon Voiman asiakkaille maksuton Väppi-sovellus auttaa seuraamaan omaa sähkönkulutusta. Väppi-sovelluksessa voi asettaa myös automaattisesti toimivat kulutus- ja häiriövahdit, jotka auttavat oman energiankulutuksen seurannassa sekä häiriötilanteiden viestinnässä.

Tutustu Väppi-sovellukseen tästä!

Asiakkaanamme voit hoitaa laskun maksamiseen liittyviä asioita vaivattomasti MyRopo-palvelussa, jonne kirjaudut verkkopankkitunnuksillasi. Palvelu on käytettävissä joka päivä vuorokauden ympäri. Huomioi, että voit pyytää laskulle lisää maksuaikaa vain ennen laskun eräpäivää.

Maksuneuvontaa varten KIRJAUDU MYROPOON.
Ropo, p. 09 231 504 49 (pvm/mpm, ark. kuluttajat klo 8–20, yritykset klo 8–17)

Saitko muistutusviestin?

Haluamme muistuttaa asiakkaitamme ennen maksullisen maksumuistutuslaskun saapumista. Jos maksoit jo laskun, viesti on aiheeton, eikä sinun tarvitse tehdä mitään.

Jos sinulla heräsi lisää kysyttävää voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme:

p. 017 224 400 (pvm/mpm)
Ma–pe klo 8–17, juhlapyhien aattona klo 8–16, arkipyhinä suljettu.
Sähköposti: asiakaspalvelu@savonvoima.fi

Palvelemme chatissa arkisin klo 8–16. Muina aikoina sinua auttaa virtuaaliavustajamme Salama Virtanen.

Mitä uutta?

Savon Voima kannustaa siirtymään e-laskuun – käynnistämme kevään 2025 aikana tekstiviestien lähetyksen

Käynnistämme tekstiviestilähetykset, joiden tavoitteena on helpottaa e-laskuun siirtymistä. Tämä on osa strategiaamme vähentää ympäristöä kuormittavaa paperipostia ja lisätä sähköisten palvelujen käyttöä.
Lue lisää

Ajankohtaista, Asiakaspalvelu,
9.5.2025

Sähkövarastot ja akut yleistyvät – Mitä kuluttajan on hyvä tietää?

Sähkövarastot ja akut tarjoavat uusia mahdollisuuksia energian varastointiin ja reservimarkkinoille osallistumiseen, mutta ne asettavat myös useita pohdittavia kysymyksiä.
Lue lisää

Ajankohtaista, Blogi, Sähkö,
6.5.2025

Meillä on paikka HR Business Partnerille

Haemme HR Business Partneria tukemaan työntekijäkokemuksen kehittämistä liiketoimintalähtöisesti.
Lue lisää

Ajankohtaista, Työpaikat,
5.5.2025

Savon Voima lopettaa turpeen käytön energiantuotannossa Iisalmessa ja Pieksämäellä 

Turpeen käyttö loppuu Iisalmen ja Pieksämäen kaukolämmön ja sähköntuotannossa tänä keväänä, yli vuoden suunniteltua aikaisemmin. Turpeesta luopumisen myötä Savon Voiman oman sähköntuotannon polttoaineet ovat uusiutuvia ja koko konsernin päästöt tippuvat merkittävästi. 
Lue lisää

Ajankohtaista, Kaukolämpö, Sähkö, Ympäristö,
30.4.2025

Asiakaspalvelun aukioloajat vapun aikaan

Vappuaattona 30.4. puhelinpalvelu sulkeutuu kello 16. Asiakaspalvelun puhelinpalvelu on suljettuna vappupäivänä 1.5.2025.
Lue lisää

Ajankohtaista, Asiakaspalvelu,
28.4.2025

Haemme käyttöpäällikköä Savon Voima Verkolle

Puhdas siirtymä vaatii yhä enemmän dynaamisuutta sähköverkoilta ja tässä roolissa pääset mukaan varmistamaan sähköverkkomme toimivuutta ja joustavuutta – edistämään kestävää kehitystä kanssamme!
Lue lisää

Ajankohtaista, Työpaikat,
25.4.2025