Savon Voima parantaa sähkökatkojen ennakkoilmoituksia
Savon Voiman asiakkaat eivät ole enää 1.4.2022 alkaen saaneet postin kautta jaettavia ennakkoilmoituksia sähköverkon rakentamis- tai huoltotöistä johtuvista sähkökatkoista. Tämä ennakkoinfo on nyt korvattu tekstiviestein tai sähköpostein, jotka nopeutensa ansiosta pystyvät paremmin varmistamaan oikea-aikaisen tiedon perille saamisen.
Asiakkaamme ovat jo vuosia voineet tilata Väppi-palvelusta häiriöviestit joko tekstiviesteinä tai sähköposteina, mutta nyt tehdyssä muutoksessa lähetämme tekstiviesti-ilmoitukset automaattisesti kaikille asiakkaille riippumatta siitä, onko asiakas rekisteröitynyt Väpin käyttäjäksi vai ei.
Lähetämme viestit kaikista ennakkoon tiedossa olevista sähkökatkon aiheuttavista korjaus- tai huoltotöistä. Viestissä kerrotaan katkon ajankohta ja sen kestoaika. Lähetämme viestit myös vian aiheuttamista katkoista, mutta niissä emme luonnollisesti pysty antamaan tarkkaa tietoa vian kestoajasta. Suurhäiriötilanteissa (esim. myrskyt) emme lähetä tekstiviestejä muille, kuin Väpin kautta palvelun tilanneille.
Postitse lähetettävien keskeytyskorttien käytöstä päätettiin luopua, koska niiden avulla on käytännössä mahdoton viestiä pikaista huoltoa tai korjausta vaativista työkohteista. Aikataulumuutokset ovat usein mahdollisia ja niistäkään päivitettyä tietoa ei postikortilla voida toimittaa perille. Myös etätyön lisääntyminen on kasvattanut oikea-aikaisen häiriöviestinnän merkitystä. Ajoissa lähetetty ennakkotieto sähkökatkosta ei enää aiheuta kotona työskenteleville ikäviä yllätyksiä kesken etäpalaverin.
Lähetämme tekstiviestit nyt automaattisesti kaikille asiakkaille, joiden puhelinnumerot löytyvät asiakastiedoistamme. Mikäli et halua vastaanottaa viestejä sähkökatkoista vikatilanteissa, voit estää ne Väppi-palvelussa kohdassa ”Vikailmoitus”. Huomioithan, että työkeskeytyksiä koskevassa viestinnässä meillä on ennakkoilmoitusvelvollisuus, joten lähetämme niistä viestit aina. Jos sinulla on tarve vaihtaa puhelinnumeroa, johon viestit saapuvat, sekin onnistuu helposti Väpissä.
Lisätietoa:
Tuomas Räsänen
ICT- ja digitalisaatiojohtaja
tuomas.rasanen(at)savonvoima.fi
Asioi sähköisesti
Asioi henkilökohtaisessa Väppi-palvelussasi, jossa voit muun muassa tehdä muuttoilmoituksen, tarkistaa sopimus- ja yhteystietosi ja tarkkailla sähkön- ja lämmönkäyttöäsi.
Kirjaudu Väppiin